Muutosviestintä onnistuu, kun ajoitus ja kaikki sidosryhmät otetaan huomioon. Aivela oli myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoavan Rainmakerin tukena muutosviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa.

Digitalisaatio muuttaa maailmaa, mutta aina tarvitaan ihmistä kohtaamaan toinen ihminen. Tämän tietää Rainmaker, joka osti ManpowerGroupin contact center -liiketoiminnan ja nousi yrityskaupan myötä alan suurimmaksi toimijaksi Suomessa.

Muutos kirkkaaksi kaikille sidosryhmille

Kun muutosviestintä on suunniteltu ja toteutettu hyvin, pystytään takaamaan toiminnan sujuva jatkuminen.

Myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoava Rainmaker kasvoi yrityskaupan myötä alansa markkinajohtajaksi, ja sen henkilöstön määrä lisääntyi lähes 1800:aan. 

Viestinnän tärkeys korostuu isojen muutoksien keskellä. Viestintätoimisto Aivela huolehti Rainmakerin yrityskaupan kohdalla muutosviestinnän kokonaisvaltaisesta onnistumisesta.

Yrityskaupan viestintä hoidettiin hallitusti, ja aihe kiinnosti myös valtakunnan mediaa: Talouselämää ja Kauppalehteä.

“Kokonaisuudessaan onnistuimme viestinnässä hyvin ja saimme loistavaa palautetta sekä henkilöstöltä että asiakkailta mutta myös markkinointiviestinnän ammattilaisilta. Mediassa tiedote rikkoi uutiskynnyksen useassa eri lehdessä ja yhdessä mainonnan kanssa toi sivuillemme merkittävän kävijämäärän nousun”, Rainmakerin markkinointipäällikkö Jonetta Nackström kertoi.

Muutosviestinnässä oikea ajoitus on tärkeää

Rainmaker panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen.

Yrityskaupan kaltainen muutos koskettaa lukuisia eri sidosryhmiä sekä ostajan että myyjän puolella. Näin ollen viestien oikea ajoitus ja räätälöinti kullekin kohderyhmälle oli tehtävä huolellisesti.

Aivela tuotti Rainmakerin muutosviestinnän tueksi räätälöidyt viestintäaineistot kaikille eri sidosryhmille: mm. nykyiselle ja siirtyvälle henkilöstölle, nykyisille ja uusille asiakkaille sekä medialle. Lisäksi viestintäkokonaisuuteen kuului tausta-aineistoja ja video.

“Yhteistyö Aivelan kanssa sujui loistavasti ja saimme suuren avun kokonaisuuden suunnitteluun sekä viestinnän toteuttamiseen. Aivelan Aino Pajukangas piti haastavasta aikataulusta kiinni rautaisella ja ammattitaitoisella otteella”,  markkinointipäällikkö Nackström sanoi.

Muutosviestintä on palkitseva projekti

Rainmaker on olemassa, jotta ihmiset voisivat rakastaa työtään. Projektin aikana huomasimme, että se näkyy myös yrityksen arjessa.

Rainmakerin toimitusjohtaja Markus Pyrhönen kiteytti asian oivallisesti tiedotteessa:

“Jatkuvasti monipuolistuva contact center -toimiala vaatii toimijoilta ketteryyttä ja uusien teknologioiden nopeaa omaksumista. Osaava ja motivoitunut henkilöstö on avainasemassa parhaan, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottamisessa.”

Rainmakerin tukeminen muutosviestinnässä oli hieno projekti! Oli ilo olla avuksi. Tästä pääset lukemaan Raimakerin lehdistötiedotteen kokonaisuudessaan.

Seuraa viestintätoimisto Aivelaa FacebookissaInstagramissa ja Linkedinissä ja tilaa uutiskirjeemme!