Koronakevään mediakentillä on voittajia ja häviäjiä. Jos nyt jaettaisiin palkinto, jonka kriteerinä on rohkeus mediaviestinnässä, tittelin saisi ehdottomasti espoolainen Vivotech. Aivela toimi yrityksen tukena mediasuhteissa sekä viestinnän ja markkinoinnin suunnittelussa. Yhteistyön tuloksena yritys on saanut näkyvyyttä jo kymmenissä jutuissa, joiden joukossa on valtakunnallisia, merkittäviä tiedotusvälineitä.

 
Vivotech työllistää kahdeksan henkilöä, ja yrityksen liikevaihto oli viimeksi päättyneellä tilikaudella 900 000 euroa. Pienehkö espoolaisyritys ei ole aiemmin tehnyt aktiivista ja järjestelmällistä mediaviestintää, vaan on viestinyt enimmäkseen omien resurssien voimin sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuillaan.
vivotech latausasema rohkeus tiedote mediaviestintäVivotechin toiminta on kasvanut tasaisen varmasti aina sen perustamisesta, vuodesta 2013 asti. Toiminta käynnistyi alun perin mobiililaitteiden latausasemista ja laajeni myöhemmin hygieniaratkaisuihin.
Tänään Vivotech tarjoaa virtaa, puhtautta ja tehokasta viestintää. Yritys on Pohjoismaiden markkinajohtaja mobiililaitteiden latausratkaisuissa ja desinfioinnissa sekä ainutlaatuisten paikkojen digitaalisessa viestinnässä.

Aivela avuksi käsidesiautomaatin lanseeraukseen

Vivotech on tullut tunnetuksi näytöllisistä mobiililaitteiden latausratkaisuista. Alkuvuonna koronapandemia hiljensi monet Vivotechin tärkeät asiakkaat: kauppakeskukset, oppilaitokset sekä kirjastot. Yritys joutui muuttamaan nopeasti toimintaansa, ja keskittyi perinteisten latausasemien lisäksi käsidesiautomaatteihin sekä steriloiviin latausratkaisuihin.
Kun Vivotech päätti tuoda Suomen-markkinoille uudenlaisen, näytöllisen käsidesiautomaatin, viestintätoimisto Aivela tuli avuksi laitteen lanseerauksen suunnitteluun. Aivela suunnitteli aiheesta tiedotteen ja kontaktoi yrityksen toiminnan kannalta olennaiset, valitut mediat.

PR-kampanjan linjana rohkeus

Uuden laitteen mediaviestintä suunniteltiin tarkkaan, eikä PR-kampanjaan valittu perinteistä kulmaa. Yritys uskalsi tarttua ajankohtaiseen haasteeseen ja herättää rohkeasti keskustelua aiheesta, josta kaikki puhuivat mutta harva uskalsi puhua ääneen. Tiedotteen kärjeksi valittiin se, että käsidesien varastelu on uusien viranomaisohjeiden myötä yltynyt buumiksi!
Vivotechin rohkeus palkittiin. Tiedotteen pohjalta on julkaistu yli 20 juttua valtakunnallisissa, maakunnallisissa ja paikallisissa tiedotusvälineissä. Juttujen joukossa ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Uusi Suomi ja terveydenhuoltoalan ammattimedia Mediuutiset.

Helsingin yliopiston testi MTV:n uutisissa

Mediatila oli siis jo valmiiksi vallattu ja lähtökohdat hedelmälliset, kun Vivotech päätti käynnistää kevään toisen merkittävän PR-kampanjansa. Yritys teetti Helsingin yliopistolla testin, jossa testattiin UVC-valon vaikutusta elävään Covid-19-virukseen mobiililaitteen pinnalla.
Yliopiston testi koski Vivotechin UVC-valolla steriloivan latauskaapin tehoa koronapandemian aiheuttaneeseen virukseen. Testi osoitti, että virus kuolee tablettitietokoneen lasipinnalta, kun laite on UVC-valossa Vivotech R10-latauskaapissa viiden minuutin ajan. Testi on alalla käänteentekevä, sillä Vivotechin tietojen mukaan kyseessä oli ensimmäinen kerta Euroopassa, kun UVC-valon vaikutusta testattiin Covid-19-virukseen.
Vivotechin toimitusjohtaja antoi MTV:n uutisille haastattelun aiheesta. Lisäksi yritys julkaisi tuloksista tiedotteen, johon tarttuivat Kauppalehti,  Talouselämä, Tekniikka & Talous ja Mediuutiset.
Rohkeus palkitaan. Haluatko sinäkin tulla rohkeasti esiin ja herättää keskustelua mediassa ajankohtaisista aiheista?
Ota yhteyttä, olemme mielellämme avuksi!

Seuraa viestintätoimisto Aivelaa Facebookissa, Instagramissa ja Linkedinissä!