Ruohonjuuri

Ruohonjuuri halusi kirkastaa ja kiteyttää, mitä yrityskulttuuri merkitsee yrityksen eri tehtävissä työskenteleville henkilöille. Aivela keräsi tietoa koko henkilöstölle kohdistetun sähköisen kyselyn sekä laadullisten haastattelujen avulla.

Ruohonjuuri on luomuruokaan, luonnonkosmetiikkaan ja terveystuotteisiin erikoistunut vähittäiskauppaketju, jolla on Suomessa 15 myymälää. Ruohonjuuren mukaan hyvinvointi kumpuaa rehellisestä ruoasta ja hyvän olon oivalluksista. Pohjana on vahvojen arvojen perinne, ekologisuuden ja vastuullisuuden kunnioittaminen.

Tavoite

Ruohonjuuren ainutlaatuinen yrityskulttuuri, arvot ja tapa toimia, ovat yrityksen kilpailuetu. Yrityskulttuuri on kuitenkin myös abstrakti käsite, jonka ihmiset mieltävät eri tavoin. Ruohonjuuri halusi kirkastaa ja kiteyttää, mitä yrityskulttuuri merkitsee yrityksessä eri tehtävissä työskenteleville henkilöille.  

Ratkaisu

Aivela haki projektissa vastausta kysymykseen: ”Mitkä asiat tekevät Ruohonjuuresta ainutlaatuisen?” Aivela keräsi tietoa koko henkilöstölle kohdistetun sähköisen kyselyn sekä laadullisten haastattelujen avulla. Tutkimustuloksista laadittiin analyysi ja yhteenveto siitä, mitkä elementit ovat keskeisimpiä Ruohonjuuren yrityskulttuurissa.

Tulokset

Tulokset ylittivät toiveemme. Projekti eteni aikataulun mukaisesti ja yhteistyö Aivelan asiantuntijoiden kanssa sujui hyvin ketterästi ja jouhevasti. Aivelan asiantuntijoiden kanssa on helppoa ja mutkatonta kommunikoida. He kuuntelivat toiveitamme ja tarpeitamme.

Pohjatyö oli perusteellista, ja Aivela osasi myös muotoilla kysymykset loistavasti usean eri näkökulman huomioiden, jolloin saadut vastaukset olivat mahdollisimman rikasta ja hyödyllistä tietoa. Tutkimus oli laadittu niin hyvin, että se takasi psykologisen turvallisuuden vastaajille, jolloin saimme myös huolella laadittuja aitoja kehittämisideoita.

Yleisesti ottaen yhteistyöstä jäi hyvin positiivinen fiilis. Tuntui, että Aivela oli aidosti kiinnostunut yrityksestämme ja vahvan tiedon ja faktojen lisäksi heillä oli myös “sydän” mukana työskentelyssä: meitä asiakkaana kuunneltiin ja näkemyksiämme arvostettiin.

Aivelan vahvuutena on vahvan viestintäosaamisen yhdistäminen tutkimukseen. Tutkimustulokset eivät jää ainoastaan paperille, vaan tulokset viestittiin asiakkaalle kiinnostavalla tavalla, ja saimme hyvää materiaalia myös omaan sisäiseen ja ulkoiseen viestintäämme. Voimme lämpimästi suositella Aivelaa yhteistyökumppanina monenlaisiin tutkimus- ja viestintäprojekteihin.

“Tulokset ylittivät toiveemme. Yhteistyö Aivelan asiantuntijoiden kanssa sujui hyvin ketterästi ja jouhevasti. Aivelan asiantuntijat kuuntelivat toiveitamme ja tarpeitamme. Yhteistyöstä jäi hyvin positiivinen fiilis. Tuntui, että Aivela oli aidosti kiinnostunut yrityksestämme ja vahvan tiedon ja faktojen lisäksi heillä oli myös "sydän" mukana työskentelyssä: meitä asiakkaana kuunneltiin ja näkemyksiämme arvostettiin. Voimme lämpimästi suositella Aivelaa yhteistyökumppanina monenlaisiin tutkimus- ja viestintäprojekteihin.”

Arto Ranta-aho, toimitusjohtaja, Ruohonjuuri Oy
Kiinnostaako sinua tai organisaatiotasi samanlainen palvelu?

Aivela on kasvuhakuisen edelläkävijän ketterä kumppani.

Teemme monimutkaisesta yksinkertaista ja vaikeasta selkeää ja ymmärrettävää.