Vivotech

Yritys halusi kirkastaa ydinviestinsä, saada käyttöönsä laajennetun yritystarinan sekä saada näkyvyyttä tuotteilleen mediassa.

Vivotech tarjoaa virtaa, puhtautta ja tehokasta viestintää. Yritys on Pohjoismaiden markkinajohtaja mobiililaitteiden latausratkaisuissa ja desinfioinnissa sekä ainutlaatuisten paikkojen digitaalisessa viestinnässä. Vivotechin mobiililaitteiden latausratkaisuja on muun muassa Hartwall Areenalla, huvipuisto Linnanmäellä, Kauppakeskus Kampissa, Vantaan kirjastoissa, Power Parkissa, Aalto-yliopistossa sekä HUS:n sairaaloissa. Vivotechin liikevaihto oli viimeksi päättyneellä tilikaudella 900 000 euroa. Yritys työllistää kahdeksan henkilöä.

Tavoite

Vivotechin tavoite oli löytää viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen ammattimainen lähestymistapa. Yritys halusi kirkastaa ydinviestinsä, saada käyttöönsä laajennetun yritystarinan sekä saada näkyvyyttä tuotteilleen journalistisissa jutuissa. Vivotech toi Suomen-markkinoille keväällä 2020 uudenlaisen, näytöllisen käsidesiautomaatin sekä teetti Helsingin yliopistolla tutkimuksen, jossa selvitettiin UVC-valoa hyödyntävän latauskaapin tehoa koronapandemian aiheuttamaan virukseen. Yrityksen tavoitteena oli lisätä PR:n ja markkinoinnin keinoin yleistä, valtakunnallista tunnettuuttaan ja saada tukea myyntitoimenpiteilleen.

Ratkaisu

Kun Vivotech päätti tuoda Suomen-markkinoille uudenlaisen, näytöllisen käsidesiautomaatin, viestintätoimisto Aivela tuli avuksi laitteen lanseerauksen suunnitteluun. Aivela Oy suunnitteli asiakkaalle PR- ja markkinointikampanjan, johon sisältyi tiedote, kontaktit valikoituihin tiedotusvälineisiin sekä natiivimainontaa valtakunnan mediassa.

Aivela kirkasti yrityksen ydinviestit, tuotti asiakkaalle yritystarinan, konsultoi asiakasta uusien tuotteiden markkinoinnin suunnittelussa, otti yhteyttä asiakkaan toiminnan kannalta olennaisimpiin tiedotusvälineisiin, julkaisi PR-tiedotteet sovittuna ajankohtana sekä jakeli aineistot medialle valtakunnallisesti.

Tulokset

Tulokset ylittivät kaikki asiakkaan odotukset. Tiedotteen ja kontaktoinnin pohjalta yritys on saanut näkyvyyttä yli 25 tiedotusvälineessä, joiden joukossa ovat muun muassa Kauppalehti, MTV Uutiset, Talouselämä, Uusi Suomi ja terveydenhuoltoalan ammattimedia Mediuutiset.

Vivotech on saanut onnistuneen projektin johdosta huikean määrän yhteydenottoja sekä kymmeniä uusia asiakkaita. Odotamme koronan hiljentämästä alkuvuodesta huolimatta +30% liikevaihdon kasvua tälle vuodelle.

Yhteistyö Aivelan kanssa on ollut todella helppoa ja toimivaa. Kun yrittäjähenkiseen asenteeseen ja  proaktiivisuuteen yhdistetään pitkä kokemus alalta sekä rautainen ammattitaito, on jälki sen mukaista!

Suosittelen ehdottomasti Aivelan palveluita kaikille yrityksille. Nyt vasta todella ymmärrän itsekin, mitä kaikkea onnistuneella viestinnällä ja markkinointistrategialla on saavutettavissa.

“Saavutetut tulokset ylittivät kaikki odotukset. Olemme saaneet onnistuneen projektin johdosta huikean määrän yhteydenottoja sekä kymmeniä uusia asiakkaita. Yhteistyö Aivelan kanssa on ollut todella helppoa ja toimivaa. Suosittelen ehdottomasti Aivelan palveluita kaikille yrityksille! Nyt vasta todella ymmärrän, mitä kaikkea onnistuneella viestinnällä ja markkinointistrategialla on saavutettavissa.”

Janne Räsänen, Toimitusjohtaja
Kiinnostaako sinua tai organisaatiotasi samanlainen palvelu?

Aivela on kasvuhakuisen edelläkävijän ketterä kumppani.

Teemme monimutkaisesta yksinkertaista ja vaikeasta selkeää ja ymmärrettävää.